Teller

mandag 8. mars 2010

Night terrors...

Vet ikke hva annet jeg skal kalle det, skikkelig udregelig er det hvertfall.

Jeg legger meg til å sove om natta. Ligger i senga, lukker så klart øynene. Sovner ikke. Men når jeg lukket dem opp igjen, var jeg plutselig i en helt annen setting. Jeg lå i senga, på samme rommet, men alt var anderledes. Lyset var anderledes (spesielt siden jeg ikke har lys på soverommet når jeg skal sove) og generelt stemningen var anderledes, og jeg tenkte at faen! Nå er det på'n igjen...

Jeg klarer ikke bevege meg, klarer ikke si noe. Eneste jeg kan gjøre, er å ligge helt rolig, å kjenne hvordan "dem" flytter meg rundt i senga, kjenner jeg blir dratt rundt, og så begynner jeg å sveve i lufta, en meter ca over senga.
Jeg ser Vanja ligger der, hun sov i senga mi den natta, og hun ligger der nå også, merker jo ingen ting om hva som skjer.
Det eneste jeg kan gjøre, er bare å prøve å tvinge meg selv ut av det. Jeg hører "dem" snakke rundt meg.

Jeg klarer til slutt å løsrive meg fra situasjonen, og ligger litt å prøver å puste før jeg blir dratt tilbake igjen. Igjen løftes jeg opp av senga, bare henger der som Jesus på korset, ute av stand til å hverken si eller gjøre noe.


Det her er så drit ekkelt... Mareritt i våken tilstand :S

http://www.sinnetshelse.no/artikler/soevnparalyse.html